Jaarverslag 2023 van het stichtingsbestuur

De belangrijkste successen in 2023 worden gemarkeerd door de donaties van OPI en de RABO-bank, naast de subsidies van ons gemeentebestuur. Zo was het mogelijk een kleine € 16.000,– aan fondsen (deels toezeggingen voor besteding aan nieuwe AED’s) en subsidies, te incasseren. Hiervan is (wordt) ruim € 5.500,– aangewend om nieuwe AED-initiatieven te ondersteunen en de andere ruim € 10.000,- wordt besteed aan, en gereserveerd voor, onderhoud en vervanging van AED’s en onderdelen daarvan (zoals electroden, batterijen, en dergelijke). De komende jaren moeten er veel AED’s worden vervangen op leeftijd (ouder dan 10 jaar).

Mede door verder te kunnen acteren als een zelfstandige organisatie hebben we flink aan de weg kunnen timmeren. Naast lezingen bij serviceclubs en bijeenkomsten van plaatselijk belangen zijn er meerdere publicaties geweest in kranten en sociale media.

Aan het einde van 2023 beschikken we in Ooststellingwerf inmiddels over 104 inzetbare AED’s en 514 Burgerhulpverleners.

Als stichtingsbestuur zijn we het afgelopen jaar vol goede moed begonnen met een plan voor fondsenwerving en het ondersteunen van plaatselijke wervingsactiviteiten voor nieuwe vrijwilligers. De komende jaren zien we dit ook als belangrijkste opdracht. Hiervoor zijn onder andere gesprekken gaande met de plaatselijke bewoners clubs (zoals Plaatselijk Belang).

Lees hier het hele verslag.